poniedziałek, 25 stycznia 2016

Urządzanie domu

Do urządzania mojego własnego domu jeszcze sporo czasu, ale ja już zaczęłam sobie tworzyć projekty w głowie- nie mają one oczywiście nic wspólnego z rzeczywistymi wymiarami pomieszczeń, zasadami feng shui czy innymi mało oczywistymi dla mnie sprawami w kwestii urządzania mieszkania/domu. Do tej pory mam do zagospodarowania aż 12 m2 pokoju, w którym 10 m2 zajmują same meble...

"Urządzanie" nowego domu zaczęłam od wyboru stylu, który najbardziej mi się podoba (i tutaj wojna z drugą połówką, bo póki co każdemu z nas podoba się całkowicie coś innego- chyba trzeba będzie podzielić dom na połowę). Ważne jest, aby cały dom był urządzony w jednym stylu, dominowały w nim jedne barwy. Wybrałam styl skandynawski w połączeniu z dodatkowym kolorem, który będzie widoczny na dodatkach do domu. Styl skandynawski cechuje się prostotą, surowością oraz naturalnością- głównymi barwami są tutaj biel, szarości oraz beże, a materiały dominujące w tym stylu to drewno i kamień. Świetną sprawą jest zrobienie samemu mebli z palet, które super wpasują się w ten styl.

Poniżej kilka przykładów zdjęć aranżacji wnętrz w tym stylu







(Wszystkie inspiracje zaczerpnięto z internetu)

Styl skandynawski jest obecnie bardzo popularny. Jak widzicie są to wnętrza przede wszystkim jasne, z dużą ilością światła dziennego. Do odcieni bieli, szarości i beżu spokojnie można dobrać fajne dodatki w intensywniejszych barwach, które świetnie wkomponują się we wnętrze- właśnie bez nich nie wyobrażam sobie mojego przyszłego domku. Idealnie sprawdzą się tutaj różne poduchy, ceramiczne bibeloty oraz cała kolekcja ramek ze zdjęciami lub motywacyjnymi grafikami.



O gustach podobno się nie dyskutuje, ale dla mnie im mniej wymyślnych ścian/sufitów/schodów/mebli/dodatków tym lepiej. Najbardziej przytulnie czuję się właśnie we wnętrzach minimalistycznych. Oby tylko mój plan urządzenia domu nie spalił na panewce i uda mi się urządzić cały dom w tym stylu- trzeba znaleźć jakiś złoty środek na przekonanie męża do swoich racji ;-)

4 komentarze:

  1. Też lubię ten styl. Prostota, bez zaśmiecania wzorami i kolorami. Życzę, żeby udało Ci się urządzić dom tak jak sobie to wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo :* Brakuje mi tylko takiej fajnej, cichej okolicy jak Ty masz wokół domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) No powiem Ci, że dobra miejscówka mi się trafiła ;)

      Usuń
  3. Ladnie, lubie to :) i tez prowadze te malzenska walke na zapas ;)

    OdpowiedzUsuń