wtorek, 19 stycznia 2016

Pasja- złoty środek na życie


Każdy z nas ma swoje małe i wielkie marzenia lub cele, które chce w życiu spełnić czy osiągnąć. Czasami jednak życie przysłowiowo "robi nam pod górkę" i największe marzenie nie może się spełnić z przyczyn nie zależnych od nas. Co wtedy? Mamy je porzucić? O nie! Jak powiedział Arthur Schopenhauer "Moim praw­dzi­wym obo­wiązkiem jest oca­lić włas­ne marzenia."

Złotym środkiem na moje marzenia, które obecnie nie mogą się spełnić z przyczyn niezależnych ode mnie, stała się pasja do rękodzieła. To ona pozwala mi całkowicie odseparować się od problemów. Kiedy siadam do bransoletek, które dla Was robię zastanawiam się jak dobrać kolory, jakie wybrać zawieszki, tak, żebyście byli po prostu szczęśliwi, kiedy już otrzymacie swoje zamówienie :-) Moim zdaniem posiadanie pasji w życiu znacznie potrafi, nie tyle ułatwić życie, co sprawić, że jest się w nim bardziej szczęśliwym. Cieszę się, że dzięki pasji, a tym samym dzięki Wam, którzy moją pasję rozwijacie, mogę odseparować się od głupich myśli "dlaczego ja?", "czy jestem złym człowiekiem?", "wszystkim się udaje tylko nie nam...".

W książce "Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym" znalazłam wczoraj bardzo fajny cytat, który zainspirował mnie do napisania tego postu: "Jeśli chcesz osiągnąć to, co niemożliwe, zajmij się tym, co możliwe". Proste prawda? :) Zacznijcie się cieszyć tym, co jest Wam w życiu dane, a to o czym tak bardzo marzycie przyjdzie do Was samo. Wiem, że jestem niepoprawną optymistką, która wierzy w swoje marzenia ponad wszystko, ale właśnie ta wiara pozwala mi się rozwijać, cieszyć się drobnymi przyjemnościami oraz uśmiechać się często. Mam też chwile słabości, kiedy poduszka lub ramię męża jest mokre od łez, ale trzeba się podnieść i walczyć dalej, bo grunt to się nie poddawać.

Mam nadzieję, że Wy też macie w życiu swoją ukochaną pasję, która jest Waszą odskocznią od tych wszystkich problemów związanych z codziennością.






6 komentarzy:

  1. Otóż to, ślicznie powiedziane! Cieszmy sie z małych mozliwych rzeczy a wielkie przyjda same ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkowicie się zgadzam. Czasem tak wiele czasu poświęcamy, marnujemy wzdychając za tym czego nie mamy, bądź mieć nie możemy. A zupełnie nie doceniamy, nie zauważamy piękna, które nas otacza. Życie jest cudem i jest tu i teraz...nie zapominajmy żyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie tak... Każdy choćby mały kroczek w tym, co możliwe zbliża nas do tego niemożliwego. Powodzenia Edytko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Monia :* Tobie też życzę, żebyś mogła poczynić wszystkie zamierzone w tym roku kroki :D

      Usuń