czwartek, 7 stycznia 2016

Coś dla fanów aplikacji sportowych

Każdego roku obiecuję sobie: zrobię coś dla siebie, żeby poprawić kondycję, schudnąć, lepiej się poczuć itp. Nie kręcą mnie sporty grupowe typu zumba czy fitness bo nie cierpię się pocić grupowo ;-) Dlatego na początku zeszłego roku postawiłam sobie cel: przejadę na rowerze/rowerku stacjonarnym 600 km w rok. Udało się przejechać prawie 1000, także jestem z siebie zadowolona- brawo ja ;-)

Potrzebowałam jednak motywatora. Skoro zrezygnowałam z grupowego wsparcia to postanowiłam inaczej się zmotywować. Od początku roku moje wyniki sportowe rejestrowałam sobie w bezpłatnej aplikacji Endomondo.


Gorąco Wam ją polecam, chociaż ma dla mnie także parę minusów. Skupmy się jednak najpierw na plusach:
+ aplikacja posiada całą gamę dyscyplin sportowych, które możecie sobie monitorować. U mnie treningi, które rejestrowałam to rower, basen lub chodzenie.
+ zapisany trening jest przeliczany na stracone kalorie, nawodnienie, czas, tempo itp. co dodatkowo pokazuje Wam jaki trening jest dla Was najbardziej efektywny. Grunt to nie zmuszać się do ćwiczeń, a robić je z przyjemnością.
+ logując się na stronce www.endomondo.pl możecie sprawdzać swoje postępy, nanieść wagę i wzrost- na ich podstawie będzie przeliczone Wasze BMI. Statystyki pokażą Wam ile kcal spaliliście w tyg/miesiącu/roku, pokażą nawet ile hamburgerów spaliliście ;-)
+ z aplikacji możecie korzystać podczas treningów na świeżym powietrzu (opcja bardzo fajna dla mam, które chodzą z dziećmi na spacery- wystarczy włączyć w telefonie gps/lokalizację i Endmondo na podstawie tego mierzy Wasz dystans i przelicza na spalone kcal). Jeśli wybieracie trening w postaci jazdy na rowerku rehabilitacyjnym w domu także spokojnie możecie dodać sobie trening bez trasy- dla mnie ta opcja jest bardzo pomocna, bo często właśnie taki trening wykonuję.

Jeśli chodzi o minusy to są one dla mnie dwa:
- korzystając z aplikacji na telefonie jeśli ktoś do nas akurat dzwoni aplikacja zawiesza się i nie pokazuje pełnego treningu. Kilka razy miałam taki problem i niestety bardzo się na tym zawiodłam, bo po to włączyłam aplikację, żeby pokazała mi trasę, a tu lipa...
- czasami aplikacja zliczała czas, ale nie pokazywała dystansu- zazwyczaj działo się tak podczas mroźnych dni kiedy spacerowałam. Może była to wina raczej telefonu, a nie samej aplikacji, ale denerwowało mnie to.

Tak kształtowała się moja aktywność fizyczna w 2015 roku



Parę dni temu odkryłam kolejną fajną aplikację- S Health. Jest ona wyprodukowana przez Samsung i każdy użytkownik samsunga może ją sobie bezpłatnie pobrać ze sklepu z aplikacjami. Apka jest świetnie zaprojektowana, działa bardzo intuicyjnie i ma kilka elementów, które mnie zachwyciły. Po pierwsze oprócz swoich treningów typu bieg/chód/kolarstwo aplikacja liczy Wam kroki- bez konieczności włączenia czegokolwiek, po prostu mając telefon w kieszeni apka zlicza Wasze kroki :) Dla mnie genialne, bo przetestowałam parę krokomierzy i każdy z nich nie do końca poprawnie zliczał kroki.
Bardzo fajną funkcją w S Health jest także możliwość kontrolowania swoich posiłków, picia wody i kawy. wystarczy parę chwil, żeby nanieść sobie posiłki, które w danym dniu się zjadło, dodać ilość wypitych szklanek wody (pamiętajmy, żeby wypijać codziennie MINIMUM 1,5 l wody niegazowanej) czy monitorować poziom cukru we krwi- ta opcja jest szczególnie przydatna dla diabetyków.
Zapraszam Was do zapoznania się z innymi możliwościami aplikacji na stronie https://shealth.samsung.com/



Bardzo przydatną stronką, która pozwoli Wam poczynić pierwsze kroki w walce o Wasze lepsze zdrowie jest www.potreningu.pl. Znajdziecie tam wiele świetnych artykułów, kalkulatory, które pozwolą Wam określić jakiej diety i treningów potrzebujecie, a także przeliczycie makro swoich posiłków dziennych- ciągle obiecuję sobie, że sumiennie będę codziennie przeliczać posiłki a zamiast tego siedzę tu i piszę ten post ;-)


Zachęcam Was gorąco do motywowania się do treningu poprzez różne aplikacje- to naprawdę daje sporo frajdy, a dodatkowo wzrasta poziom endorfin (hormon szczęścia), Wasze ciało się zmienia, zdrowie poprawia. Także moi drodzy: spacerujcie, jeździjcie na rowerze, pływajcie, biegajcie czy co tam chcecie, ale RUSZAJCIE SIĘ :)

4 komentarze:

  1. Szacuneczek za stalowa wole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po cichu liczę na Twoje towarzystwo w tym roku w rowerach lub spacerach :-D

      Usuń
  2. Szacuneczek za stalowa wole :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj też bym z Tobą pojeździała! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń